کاملترین لیست لوازم ضروری سفر به همراه نکات کلیدی

یکی از دغدغه‌های زمانی که می‌خواهیم به سفر برویم بستن چمدان و کمبود جا برای وسایل و چمدان‌ها است، مخصوصاً برای حمل یا جا دادن چمدان‌ها در صندوق عقب ماشین! زمانی که قصد انجام سفر داریم بیشترین جمله‌ای که در هر خانه می‌شنویم، چی ببریم؟ چی نبریم؟ چیزی یادمان نرفته؟ است. ما در این مقاله وسایلی مورد نیازی که حتماً باید همراه داشته باشید را یادآور شده‌ایم تا این دغدغه‌های شما را به حداقل برسانیم و با خیال آسوده به سفر بروید.

12 مورد از وسایل سفر که نباید جا بگذارید

با داشتن این وسایل ضروری و قابل حمل یک سفر ایده‌آل خواهید داشت و از شر وسایل اضافی و غیر قابل استفاده که فقط جا و زحمت جا‌به‌جایی برای شما به‌همراه دارد خلاص شوید.

  1. کیف مدارک

کیف مدارک از ضروری‌ترین وسایل مورد نیاز شما است. اگر با خودرو خود قصد سفر داشته باشید به مدارکی مانند: گواهینامه، کارت ملی و … نیاز دارید. همچنین اگر قصد پرواز با هواپیما را داشته باشید به کارت پرواز، پاسپورت و … احتیاج پیدا خواهید کرد. به صورت کلی شما به هرشکلی که بخواهید به سفر بروید، مدارک از مهمترین وسایلی است که باید به همراه داشته باشید. همچنین بهتر است از مدارک ضروری خود مانند، کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه، پاسپورت و … یک کپی به همراه داشته باشید یا اگر از گم شدن مدارک خود نگران هستید به جای اصل مدارک کپی آن‌ها را به همراه داشته باشید.

  1. چراغ قوه

اگر بخواهید به طبیعت سفر کنید زمانی که با تاریکی شب مواجه شوید، چراغ قوه وسیله‌ای کاربردی برای شما محسوب می‌شود. حتی اگر در طبیعت هم نباشید، برای پیدا کردن وسایل و در صورتی که برق نباشد شما به چراغ قوه احتیاج پیدا خواهید کرد. با این حال لازم به ذکر است که اکثر گوشی‌های موبایل دارای چراغ قوه هستند ولی نباید احتمال خاموش شدن گوشی موبایل را نادیده گرفت.

  1. ظروف آشپزی

اگر قصد کمپ کردن در طبیعت را دارید، برای رفع گشنگی دسترسی به رستوران و سوپرمارکت و … نخواهید داشت. پس باید برای خودتان آشپزی کنید و برای این کار نیاز به ظروفی دارید که بتوانید غذا را در آن آماده کنید. علاوه‌بر این ممکن است شما به چوب و آتش برای آماده سازی یا گرم کردن غذا دسترسی پیدا نکنید. به ویژه در هوای بارانی که چوب نمناک شده و قابلیت اشتعال خود را از دست می‌دهند، پس بهتر است یه گاز یا پیک‌نیک کوچک سفری برای سفرهای خود در نظر داشته باشید.

  1. لباس مناسب

به همراه داشتن لباس مناسب برای سفر ضروری است. باید این موضوع را در نظر داشته باشید که ممکن است دمای هوا مقصدی که قصد سفر به آن را دارید کم‌تر یا بیشتر از شهری که از آن سفر می‌کنید باشد، پس بهتر است یک لباس زخیم‌تر یا نازک‌تر برای اطمینان خاطر در نظر بگیرید. اگر در فصل زمستان و در سرما قصد سفر دارید، حتما لباس گرم به اندازه کافی همراه خود داشته باشید.

  1. ظروف یکبار مصرف

ممکن است برای تهیه ظرف یکبار مصرف در جاده یا در مقصد با مشکل مواجه شوید، پس نیاز است که ظروف یکبار مصرف را از قبل تهیه کرده و به همراه داشته باشید. شما در طول سفر و یا حتی در مقصد حتما به ظروف یکبار مصرف نیاز خواهید داشت.

  1. چاقو جیبی و دربازکن

چاقو جیبی برای بازکردن درب خیلی از موارد استفاده می‌شود مخصوصاً زمانی که در طبیعت هستید و کمپ کرده‌اید، دربازکن برای کنسروها بسیار کارآمد واقع می‌شود.

  1. جعبه کمک‌های اولیه

جعبه کمک‌های اولیه از ضروری‌ترین وسایل مورد نیاز شما است. سعی کنید در جعبه خود لوازم و داروهای مهم را در الویت قرار دهید و اتفاقات ناگهانی را دست کم نگیرید. به عنوان مثال چسب زخم یا بانداژ، قرص ضد تهوع، پماد سوختگی، قرص مسکن و …

اگر بیماری یا حساسیت خاصی دارید حتما داروهای خود را به همراه داشته باشید حتی اگر سفر کوتاه و احتمال بروز بیماری شما کم باشد.

  1. چک لیست لوازم الکترونیک

در چک لیست سفر خود حتما لوازم الکترونیکی مورد نیاز خود را درج کنید. شارژر موبایل یا پاور بانک از آن دسته از وسایل است که نباید فراموش شود. مخصوصاً اگر قصد پرواز یا سفر با قطار را دارید، هندزفری از وسایلی است که برای رهایی از سر و صدا‌های اطراف، استراحت و سرگرم شدن در سفر به آن احتیاج پیدا خواهیدکرد.

  1. زیرانداز و چادر مسافرتی

شما برای استراحت کردن در طبیعت و در جاده حتماً به زیرانداز احتیاج دارید، پس سعی کنید جزو چک لیست لوازم مورد نیاز سفرتان تهیه زیرانداز را فراموش نکنید. افرادی که مسافرت‌های جاده‌ای می‌روند، در لیست وسایل مورد نیاز سفر به چادر مسافرتی نیاز دارند، همچنین برای استراحت در جنگل و … حتی در شب و برای خوابیدن شما به چادر مسافرتی نیاز پیدا خواهید کرد.

  • وسایل بهداشتی و لوازم حمام

لیف حمام، مسواک، صابون و … در میان تجهیزات بسیاری از هتل‌ها و ویلاهای اجاره‌ای وجود ندارد و حتی اگر هم این وسایل در اختیار شما قرار داده شد، بهتر است که از لوازم شخصی خودتان استفاده کنید.

  • پتوی مسافرتی، بالش، کیسه خواب

ملحفه به همراه پتو و بالش وسایلی بودند که همیشه از قدیم در مسافرت‌های ما حضور داشته‌اند، علاوه‌بر آن، برای کسانی که قرار است شب را در طبیعت بگذرانند، کیسه خواب نیز به اندازه غذا اهمیت دارد.

  • وسایل خرده ریز ولی ضروری

نخ‌ دندان‌، نخ و سوزن، عینک آفتابی، ضد آفتاب، خمیر دندان و مسواک، پول نقد، حوله سفری، فلاسک چای یا آب، طناب، فندک یا کبریت و ژل آتش‌زا همه از خرده ریزهایی هستند که حتما از آن‌ها استفاده خواهید کرد.

 

زمانی که لیست وسایل سفر خود را آماده کردید، حتما در زمان چیدن در چمدان، آن‌ها را چک کنید که سالم و قابل استفاده باشند. شاید وسایل سفر هوایی با سفر زمینی متفاوت باشد ولی قطعاً تعدادی از وسایل هستند که در هر نوع سفر ضروری و مورد نیاز است. نبودن وسایل سفر ساده ولی ضروری می‌تواند دردسر ساز باشد. این لیست می‌تواند انتخاب وسایل ضروری را برای شما آسان و ساده کند.

قبلی
راهنمای خرید قفل کتابی با بهترین قیمت + لیست محصولات پرفروش
بعد
راهنمای خرید کفش پیاده روی نرم و استاندارد + لیست پرفروش ترین ها

پست های مرتبط

نظرتان را بنویسید