راهنمای خرید قفل کتابی با بهترین قیمت + لیست محصولات پرفروش

اکثر مردم برای محافظت از خانه ها، مغازه ها، انباری ها و حتی ماشین های خود، از قفل استفاده می کنند؛ البته امروزه با پیشرفت تکنولوژی، درب های ورودی خانه ها، ضد سرقت هستند و نیازی به قفل ندارند.

قفل ها انواع مختلفی دارند؛ برخی از قفل ها معمولی و برخی دیگر کتابی هستند. قفل های معمولی به راحتی با یک سنجاق سر و یا یک سیم باز می شوند که از امنیت پایینی برخوردار هستند. به گونه ای که حتی ابتدایی ترین افراد هم می توانند آن را به راحتی باز کنند.

قفل کتابی اما بهترین نوع قفل می باشد که علاوه بر مقاومت بالایی که دارد، باز کردن آن هم کار هر کسی نخواهد بود؛ به همین دلیل، قفل کتابی از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.

قفل های کتابی به شکل مکعب مستطیل هستند؛ در ساخت این نوع قفل ها، از یک میله استفاده شده است که در هنگام باز و بسته شدن قفل، این میله جا به جا می شود.

نکات مهم در خرید قفل کتابی

قفل های کتابی با جنس های متفاوت ساخته شده و در بازار عرضه می شود؛ جنس بدنه این نوع قفل ها، از جنس برنج یا فولاد می باشد. قفل های برنجی و فولادی در برابر ضربه و ساییدگی، بسیار با دوام هستند و از کیفیت بالایی برخوردارند.

قفل های کتابی دارای سه نوع کلید کامپیوتری، چهار پر و یا ساده می باشند؛ البته برخی از قفل های کتابی نیز رمزی هستند و نیازی به کلید ندارند و شما با استفاده از رمز روی صفحه کلید، قفل را باز و بسته می کنید که این نوع قفل ها، نسبت به دیگر قفل ها، امنیت بالایی دارند و قیمت آن ها هم بیشتر خواهد بود.

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد قفل های کتابی این است که، کلید های تخت دارند و به راحتی کپی نمی شوند؛ از دیگر ویژگی های قفل کتابی این است که، کلید این قفل ها به گونه ای طراحی شده است که از هر دو طرف کلید، شما برای باز کردن قفل می توانید استفاده کنید. در صورتی که قفل های معمولی چنین ویژگی را ندارند.

البته در بازار، قفل های کتابی تقلبی یا همان فیک وجود دارند که به راحتی می شکنند و جنس مناسبی ندارند.

قبلی
راهنمای خرید تیشرت آستین کوتاه زنانه با کیفیت بالا + لیست محصولات پرفروش
بعد
کاملترین لیست لوازم ضروری سفر به همراه نکات کلیدی

پست های مرتبط

نظرتان را بنویسید