35 مدل زیباترین مجسمه دکوری پرفروش و خاص برای اماکن با بهترین قیمت

این روزها بیشتر از هر زمان دیگری، مجسمه های دکوراتیو مورد توجه عموم قرار گرفته اند. خوشبختانه تکنولوژی و فناوری تولید مجسمه دکوری آنقدر پیشرفت کرده است که با جنس های مختلف و در ابعاد گوناگونی تولید می شوند.

مسلماً نمی توان در دکوراسیون منزل، اهمیت مجسمه های دکوراتیو را نادیده گرفت. چرا که تنها دکور یک منزل با جزئیاتی از قبیل انواع مجسمه هایی که هماهنگی لازم با دکوراسیون را دارند، تکمیل می شود.

در این بخش، قرار است شما را با انواع مجسمه های دکوری شیک مناسب برای منزل آشنا کنیم و نکاتی را درباره نحوه انتخاب آن ها بیان نماییم. پس اگر قصد خرید دارید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

 

معرفی انواع مجسمه دکوری

مجسمه ها انواع مختلفی دارند که هر کدام با در نظر گرفتن عواملی دسته بندی می شوند. اصلی ترین دسته بندی انواع مجسمه ها، بر اساس جنس آن ها انجام می شود. در زیر به معرفی انواع مجسمه از لحاظ جنس پرداخته و مختصری درباره هر یک توضیح داده ایم:

  1. مجسمه های چوبی:

این جنس از مجسمه ها، طرفداران خاص خود را دارند و بیشتر توسط کسانی انتخاب می شوند که دکوراسیون مدرن و مینیمال را می پسندند. دکوراتیوهای چوبی به خاطر گرمی فوق العاده ای که به محیط می دهند، گزینه انتخابی خوبی برای کنار سالن، داخل شلف و … خواهند بود. از نظر قیمتی، مجسمه های چوبی دست ساز به مراتب گران قیمت تر از آن هایی هستند که با دستگاه های تراش ساخته شده اند.

  1. مجسمه های برنزی:

این مجسمه ها بر خلاف نوع چوبی، بهترین گزینه برای فضاهای کلاسیک هستند. مجسمه های برنزی روند تولید نسبتاً سختی داشته و به خاطر فلز برنز که فلز گران قیمتی است، در زمره وسایل دکوراتیو پر ارزش قرار می گیرند. البته تشخیص برنزی های اصلی از تقلبی نیاز به دقت زیاد دارد و می توان از روی وزن، متوجه اصل بودن آن شد.

  1. مجسمه های بلوری:

یکی از دسته بندی ها به مجسمه های بلوری اختصاص پیدا می کند. مجسمه دکوری شیک بلوری، مناسب ترین گزینه برای خانه های سبک کلاسیک است که بوفه دارند و برای پر کردن فضای بوفه به دنبال وسایل دکوراتیو می گردند. جالب است بدانید که وسایل دکوری بلوری را می توان با گل‌های نقره تزیین کرد که این مسئله افزایش چشم گیر زیبایی آن را به همراه خواهد داشت.

  1. مجسمه های پلی استری:

یکی از ارزان ترین انواع مجسمه های دکوری، آن هایی هستند که از جنس پلی استر می باشند. این مجسمه ها روند تولید بسیار آسانی داشته و به خاطر ارزان بودن قیمت مواد اولیه شان، قیمت بالایی نخواهند داشت. طرح های متنوع و زیبایی از این مجسمه ها در بازار موجود است که در سایز رومیزی، مینیمال و کنار سالنی قابل سفارش می باشد.

مجسمه های سفالی، رزینی، برنجی، آهنی و غیره، جنس های دیگر از مجسمه دکوری شیک هستند که بسته به سلیقه شما با طرح، رنگ، سایز و قیمت های مختلف قابل خریداری خواهند بود.

 

راهنمای خرید مجسمه های دکوری

شاید در نگاه اول خرید مجسمه دکوری شیک کار آسانی باشد، اما اگر دقت کنید خیلی هم آسان و بدون دردسر نخواهد بود.

اگر می خواهید دکور منزل شما هماهنگی های لازم را داشته باشد و بتوانید منزل خود را به سبک خودتان تزئین کنید، باید حتماً قبل از خرید مجسمه، راهنمای خرید آن را مطالعه نمایید. در راهنمای خرید به نکاتی اشاره شده است که توجه به آن خالی از لطف نخواهد بود:

  • حتماً وسیله دکوری را خریداری کنید که با دیگر وسایل دکوری موجود در منزل همخوانی داشته باشد. همخوانی داشتن وسایل دکوری تنها به رنگ آن ها وابسته نیست. بلکه به طرح، سایز و عواملی از این قبیل مرتبط خواهد بود.
  • اقدام به خرید مجسمه های دکوری شیکی کنید که دکوراسیون منزل شما را زیر سوال نبرد. معماری داخلی مدرن، نیاز به مجسمه های مدرن داشته و معماری داخلی کلاسیک را تنها وسایل دکوری کلاسیک تکمیل می کند.
  • سایز مجسمه را متناسب با فضایی که در اختیار دارید انتخاب کنید. حتماً ارتفاع و ابعاد مجسمه را در خرید آن مد نظر قرار داده تا بتوانید بهترین گزینش را انجام دهید.

حال که راهنمای خرید را مطالعه کردید، وقت آن رسیده به سراغ چند نمونه از مجسمه های دکوراتیو که برای خرید پیشنهاد می شود بروید.

قبلی
24 مدل پتو مسافرتی با کیفیت و ارزان (طرح های مختلف) + لیست قیمت
بعد
46 مدل گلدان آپارتمانی زیبا و ارزان با قیمت روز

نظرتان را بنویسید