خرید کفش های راحت و برگزیده سال 1399 با بهترین قیمت

فاکتورهای مختلفی را برای خرید کفش های مختلف در نظر بگیرید:

کفش ورزشی: چهار نوع کفش مخصوص دویدن وجود دارد: کنترل حرکت ، ثبات ، خنثی / بالشتک و مینیمالیستی. کفش مناسب شما بر اساس نوع قوس و بیومکانیک است. یکی از راه های تست کفش راه رفتن و دویدن در آن است. همچنین می توانید روی یک پا تعادل برقرار کرده و اسکوات یک پا را انجام دهید. کفش باید بلافاصله احساس راحتی کند و این آزمایشات در کفش مناسب احساس راحتی بیشتری می کند.

برای ورزش های دادگستری ، یک کفش مخصوص ورزشی بهتر از یک کفش مخصوص دویدن است زیرا باعث پشتیبانی بیشتر جانبی می شود. برای روتختی ، انتخاب کفشی که به شما امکان می دهد یک پایه قوس اضافه کنید ، می تواند مفید باشد.

کفش های مینیمالیستی برای دویدن جلوی پا برای شبیه سازی دویدن “پابرهنه” استفاده می شود. برای جلوگیری از آسیب دیدگی ، بهتر است به آرامی زمان اضافه کنید و برای فرم مناسب راهنمایی بگیرید.

صندل: فلیپ فلاپ فقط برای پیاده روی در مسافت کوتاه مناسب است. صندل هایی را انتخاب کنید که بند بیشتری از پا را بپوشاند و یا دور آن را بپیچید.

چکمه ها ممکن است گشاد باشند و از کف پا پشتیبانی نکنند. افزودن پشتیبانی قوس می تواند راحتی را بهبود بخشد.

کفش های لباس زنانه اغلب به ضرر پا ، زانو و ستون فقرات است. پاشنه ها وضعیت کل بدن را تغییر داده و می توانند باعث درد شوند. اگر پاشنه می پوشید ، یک کفش پاشنه پایین ، یک پاشنه یا گوه پهن تر و یک پاشنه ای که خم نمی شود انتخاب کنید. در صورت لزوم ، از کفش های پاشنه بلند استفاده کنید ، اگر مجبورید مسافتی را طی کنید ، به یک پاشنه پایین بروید.
برای بستن و گره گشایی کفش خود وقت بگذارید:

کفش شما وقتی کاملاً متناسب باشد و بدون کشیدن به اطراف ، مانند کشش پای شما عمل کند ، بهترین عملکرد را خواهد داشت. بیرون آوردن کفش بدون گره زدن باعث می شود که تکیه گاه در کفش خیلی سریعتر خراب شود.

نحوه خرید کفش مناسب برای دویدن

با وجود انواع مختلفی از کفش‌های دویدن برای خرید، جای تعجب نیست که فقط با فکر کردن در مورد خرید یک مربی جدید، احساس ناراحتی کنید. برای اینکه حداقل کمی راحت‌تر تصمیم بگیرید، چند نکته را جمع‌آوری کردیم که ممکن است هنگام خرید یک جفت کفش جدید به شما کمک کند.

راه رفتن خود را تجزیه و تحلیل کنید: می توانید این کار را در یک مغازه کفش دویدن آجری انجام دهید یا خودتان با انجام تست کلاسیک “پا گذاشتن روی یک تکه کاغذ با پاهای خیس” آن را انجام دهید. همچنین کفی در حال اجرا NURVV وجود دارد که می تواند دقیقاً به شما بگوید چقدر پرون می کنید.

به سایز بندی توجه داشته باشید: همه سایزهای کفش دویدن برابر نیستند. برخی از مارک ها به دلیل روش های اندازه گیری بدنام هستند. به عنوان مثال، کفش های نیو بالانس معمولا نیم سایز زیر هستند، بنابراین اگر سایز 10 را به طور معمول می پوشید، ممکن است بخواهید سایز 10.5 نیو بالانس را تهیه کنید. همچنین، کفش‌های مسابقه معمولاً تنگ‌تر از مربی‌ها هستند. بهترین کفش‌های مخصوص دویدن زنانه نیز ممکن است باریک‌تر و سبک‌تر از مدل‌های یونیسکس یا مردانه باشند.

سطح دویدن را در نظر بگیرید: بدیهی است که برای آسفالت و مسیر به کفش های مختلفی نیاز دارید. همانطور که گفته شد، برخی از کفش‌ها در انواع زمین‌ها مانند Nike Air Zoom Pegasus 36 Trail عملکرد خوبی خواهند داشت، در حالی که برخی دیگر در یکی بیش از دیگری برتری خواهند داشت.

مسافت را طی کنید (یا نه): اگر مسافت های کوتاه تری (5 تا 10 هزار کیلومتر) را ترجیح می دهید، به مقادیر صنعتی بالشتک زیر پای خود نیاز نخواهید داشت. برای مسافت‌های میانی (10 هزار نفر نیمه ماراتن)، ممکن است بخواهید به داشتن تکیه‌گاه بیشتر و رویه محکم‌تر فکر کنید تا وقتی فرم شما در مایل 19 از هم می‌پاشد، پاهایتان را در یک راست نگه دارید. در مورد مسافت‌های طولانی (هر چیزی بیش از نیم مسافت ماراتن)، شما می خواهید کفش های دویدن با بازدهی عالی و در عین حال سبک وزن و پاسخگو داشته باشید. مانند ASICS Metaracer.

هدفی را در ذهن داشته باشید: اگر در مسابقه شرکت نکنید، هیچ فایده ای ندارد که یک نایک ویپرفلای دریافت کنید، و به همان اندازه احمقانه است که گلیسیرین بروکس را برای دویدن با عملکرد بالا دریافت کنید. اگر قصد دارید فقط یک جفت کفش دویدن داشته باشید، مطمئن شوید که اصل اصلی را که برای آن استفاده خواهید کرد را در نظر داشته باشید و بر اساس آن خرید کنید.

از کفش های دویدن برای دویدن استفاده کنید: داشتن فقط یک جفت کفش برای دویدن در جاده، دویدن در مسیر و تمرین وسوسه انگیز است. توصیه می کنیم برای همه موارد از کفش مناسب استفاده کنید. بهترین کفش‌های دویدن در مسیر از پاهای شما هنگام دویدن در زمین‌های ناهموار محافظت می‌کنند، در حالی که بهترین کفش‌های تمرینی باعث چسبندگی و ثبات در باشگاه می‌شوند.

کفش های دویدن در مقابل کفش های تریل دویدن: تفاوت چیست؟

برای افرادی که آشنایی ندارند، کفش‌های دویدن و کفش‌های دویدن تریل می‌توانند بسیار شبیه به هم باشند: به اندازه‌ای شبیه به هم هستند که فکر می‌کنند قابل تعویض هستند و هم در جاده و هم در مسیر به خوبی کار می‌کنند. در واقعیت، هر دو نوع دارای ویژگی‌های خاصی هستند که آنها را برای سطح دویدنی که برای آن طراحی شده‌اند عالی و برای دیگران نه چندان عالی می‌سازد.

برای مثال، مربیان دویدن را در نظر بگیرید. این کفش ها هنگام استفاده بر روی سطوح سخت و صاف مانند جاده بهترین عملکرد را دارند: بالشتک به خوبی تنظیم شده است تا نیروی ضربه را هنگام فرود بر روی آسفالت کاهش دهد و رویه آن برای محکم نگه داشتن پا در حین دویدن محکم است. . ارتفاع پشته اکثر کفش های دویدن نیز بالاتر است، به خصوص امروزه، برای بهبود بازگشت انرژی. همچنین زیره‌ی کفش صاف‌تر است تا سطح کفش را برای چسبندگی بهتر افزایش دهد.

از سوی دیگر، کفش های دویدن تریل روی سطوح ناهموار رشد می کنند. کفش‌های آفرود دارای برآمدگی‌های عظیم در زیره هستند تا به سطوح نرم (مانند گل و لای، چمن) بچسبند و معمولاً دارای یک درج در قسمت میانی برای محافظت از پاها در برابر سنگ‌ها و سایر موانع غیرمنتظره هستند (این درج به درستی “سپر سنگ” نامیده می‌شود. ). و از آنجایی که مسیر بیشتر از جاده لغزنده و مرطوب است، کفش های تریل از آب و هوای بهتر محافظت می کنند و همچنین به طور کلی سنگین تر از کفش های جاده هستند.

برای ارائه یک آنالوگ، کفش های جاده اتومبیل های مسابقه ای با شاسی سبک و ارگونومی سریع خود هستند، در حالی که کفش های تریل 4x4s هستند: محکم و سنگین اما شما را در جنگل ایمن نگه می دارند. قبل از خرید کفش دویدن جدید، در نظر بگیرید که کجا بیشتر از آن ها استفاده می کنید تا بعداً ناامید نشوید (و آسیب دیدید).

آیا خرید کفش دویدن گران قیمت ارزش دارد؟

فقط به این دلیل که یک جفت کفش دویدن گران است، به این معنی نیست که خوب هستند. با این حال، کفش‌های دویدن ارزان به ندرت تجربه‌ای را ارائه می‌کنند که ممکن است از کفش‌های دویدن مناسب انتظار داشته باشید.

ارزان چیست؟ اگر تمرینات دویدن را جدی می گیرید، توصیه می کنیم حدود 100 دلار یا پوند برای یک جفت کفش دویدن جدید هزینه کنید. این ممکن است در ابتدا بسیار زیاد به نظر برسد، اما کفش‌های دویدن در این دسته پس از چند بار دویدن از بین نمی‌روند و حداقل برای چند سال از پاهای شما حمایت می‌کنند.
آیا دویدن بدون کفش ورزشی بد است؟

دویدن با پای برهنه به ویژه در میان ورزشکارانی که فکر می کنند کفش های دویدن مدرن برای سلامت پا مضر هستند، در حال افزایش است. حقیقت را باید گفت، کفش‌های دویدن با صفحه کربنی بالا، در واقع دوندگان را مجبور می‌کنند تا به شیوه‌ای خاص بدود که شاید برای حداقل درصدی از دوندگان خارج از کشور ایده‌آل‌ترین راه نباشد.

همانطور که گفته شد، دویدن با پای برهنه نیاز به عادت کردن دارد، به خصوص اگر معمولاً کفش های بالشتکی می پوشید. حتی برندهای معروف پابرهنه مانند Vivobarefoot توصیه می‌کنند که خود را در دویدن با پای برهنه راحت کنید، زیرا در مقایسه با زمانی که با کفش‌های بالشتکی می‌دوید، باید کاملاً متفاوت حرکت کنید.

توصیه می‌شود ابتدا مسافت‌های کوتاه‌تری را شروع کنید – مانند چند صد متر -، سپس به تدریج مسافت را افزایش دهید تا راحت‌تر شوید. در ابتدا دویدن روی سطوح نرم‌تر مانند چمن یا ساحل شنی نیز مفید است، زیرا این کارها ممکن است نیروی ضربه را بهتر از فرود آمدن سخت روی آسفالت کاهش دهند.

چیزی به نام کفش دویدن عالی وجود ندارد. وقتی نوبت به دویدن می‌رسد، همه چیز وارد عمل می‌شود – بیومکانیک شما، وزن شما، سطحی که روی آن می‌دوید و شکل پاها، به این معنی که هیچ کفشی برای هر نوع دونده مناسب نیست.

یکی از چیزهایی که در طول دهه‌های تولید نقد و بررسی کفش در RW متوجه شده‌ایم، نحوه بیان شبکه دوندگان ما هنگام ارسال بازخورد خود در مورد کفش‌هایی است که آزمایش کرده‌اند. اغلب، آنها در مورد کارهایی که کفش انجام می دهد صحبت نمی کنند، بلکه بر روی کارهایی که انجام نمی دهد تمرکز می کنند. مانند: نیشگون نمی گیرد، احساس سنگینی نمی کند، پاهایشان را عرق نمی کند – و غیره. این نشان می‌دهد که برای بسیاری از دونده‌ها، هدف از انتخاب کفش، یافتن کفش‌هایی است که از سر راه شما دور می‌مانند، در دویدن شما دخالت نمی‌کنند و فقط به شما اجازه می‌دهند آن را ادامه دهید. هر چه باتجربه تر شوید، ممکن است بیشتر به دنبال ویژگی خاصی در یک کفش بگردید – به همین دلیل است که ما به هر مدل چنین بازرسی کاملی می کنیم – اما ارزش به خاطر داشتن این نکته را دارد که در سطح پایه، راحتی کلیدی است.

چگونه کفش مخصوص دویدن خود را انتخاب کنید

هر کدام از کفش‌های موجود در لیست زیر به دلیل امتیازات عملکرد کلی بالا انتخاب شده‌اند، اما ما همچنین سه دسته مهم را بررسی کردیم که باید به شما در یافتن بهترین مدل برای خود کمک کنند:

وزن: کفش‌های سبک‌تر معمولاً بالشتک کمتری دارند، که می‌تواند احساس سریع‌تری در آنها ایجاد کند. گفته می‌شود، اگر مسافت‌های طولانی را می‌روید، بالشتک اضافی کفش‌های سنگین‌تر ممکن است گزینه بهتری باشد.

افتادگی: قطره کفش تفاوت بین اندازه پاشنه و جلوی پا یا به عبارت ساده، میزان افتادن انگشتان پا زیر پاشنه پا است. افت بیشتر می تواند منجر به ضربه بیشتر پاشنه شود. بیشتر کفش‌ها بین 8 تا 12 میلی‌متر افت دارند، برخی کمتر از 6 میلی‌متر و چند طرح مینیمالیستی افت صفر دارند.

بالشتک: بالشتک باعث جذب ضربه می شود. در آزمایشگاه، ما به اندازه گیری بالشتک در پاشنه و جلوی پا نگاه کردیم تا ایده ای از بالشتک کلی در هر ساحل به شما ارائه دهیم.
چگونه بهترین کفش های دویدن را برای سال 2021 انتخاب می کنیم؟

تست عرق: ما چندین جفت از هر کفش را از تولید کنندگان دریافت می کنیم. اینها به بیش از 200 دونده با توانایی ها و ترجیحات مختلف می رسد. هر یک از آنها قبل از پر کردن یک پرسشنامه دقیق، یک ماه را با کفش های خود طی چندین جلسه می دوند.

بالشتک زدن: هر تست کننده میزان نرمی یا سفت بودن هر کفش را در زیر پا اندازه گیری می کند.

انعطاف‌پذیری: انعطاف‌پذیری نشان می‌دهد که یک کفش چقدر با پا از حالت پاشنه به سمت پایین حرکت می‌کند.

قد و وزن: ما مدل های مردانه (سایز 8) و زنانه (سایز 5) را وزن می کنیم. ما همچنین “ارتفاع پشته” را اندازه گیری می کنیم: لاستیک فوم زیره، فوم میانی و کفی. ما همچنین “افت پاشنه” کفش را تعیین می کنیم – تفاوت قد از پاشنه تا جلوی پا.

بعد
48 مدل گلدان سفالی و سرامیکی زیبا برای محل کار با قیمت مناسب

نظرتان را بنویسید