دستگاه بخور با کیفیت عالی و قیمت مناسب

دستگاه بخور دستگاهی است که بخار آب را در سطح محیط پخش می کند و باعث سطح رطوبت در فضای محیط می شود خشکی هوا را نیز از بین می برد

این روزها خیلی قابل استفاده و ضروری و  مفید می باشد  از این دستگاه برای ضدعفونی کردن هوا  و همچنین قابل استنشاق کردن هوا مورد استفاده قرار میی گیرد

این دستگاه برای  روزهای پاییزی و همچنین زمستان  بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد هم در خانه و هم در محل کار از آن استفاده می شود

با دستگاه بخور کسانی که مشکلات سینوسی دارند دچار خشکی سینوسی نمی شوند و اغلب کسانی که در خواب دچار مشکل هستند از مشکل آنها کاسته می شود و همچنین کسانی که دچار خشکی پوست هستند و ترک لب دارند دستگاه بخور به بهبود مشکل آنها کمک می کند و کسانی که در خواب خروپف می کنند نیز تا حد زیادی کمک می کند

در فصلهای دیگر هم کمابیش می توان استفاده نمود دستگاه بخور باید دارای کیفیت عالی باشد چون این دستگاه بطور شبانه روزی مورد استفاده قرار می گیرد در دستگاه بخور می توان از اسانس های گیاهی استفاده نمود علاوه بر خوشبویی هوا از خاصیت گیاهی آن بهره جست

دستگاه بخور سرد داریم و همینطور دستگاه بخور گرم که هر کدام کارایی خودش را دارد و همچنین اگر نبود بخار آسیب هایی به بدن می رساند وجود رطوبت زیاد هم باعث آسیب جدی به بدن خواهد شد

و معمولا از آبی که برای دستگاه بخور استفاده می شود باید از آب تمیز و تصفیه استفاده کنیم تا عمر دستگاه طولانی تر شود و هنگامی که فیلتر آن رسوب گرفت رسوب زدایی شود

اگر عمل جراحی داشته اید و به تازگی از بیمارستان آمده اید سعی کنید از یک دستگاه بخور استفاده کنید تا تنفس راحت تر و تمیز تری داشته باشید و همچنین بینی شما باز باشد.

پیشنهاد ما برای خرید دستگاه بخور ، نوع گرم و سرد آن می باشد چون ممکن است در تابستان باشید و روشن کردن بخور گرم اذیت تان کند و یا بلعکس ممکن است در زمستان باشید و واقعا استفاده از بخور سرد احساس بدی به آدم دست بدهد.

یکی از نکات مهم در خرید دستگاه بخور این است که بدانید چه حجمی از آب را در بر می گیرد ، اگر دستگاه باشد که یک روز کامل با پرکردن آن بخار دهد خوب است ، از طرفی نباید خیلی توقع این را داشته باشید که مثلا دستگاه بخوری 3 روز آبش تمام نشود چون این موضوع یک ایرادی که دارد این است که آب در دستگاه بخور شما رسوب میکند و کم کم ته دستگاه هم لجن می بندد.

دستگاه بخور باید از وزن خوبی برخوردار باشد چون ممکن است اگر خیلی سبک باشد دست تان بخورد و به سادگی روی زمین بریزد و کل کف اتاق را آب بگیرد و با بوی نمی که ایجاد می کند به حرف ما می رسید.

 

به طور کلی دستگاه بخور پیچیدگی خاصی ندارد و خیلی زمان ارزشمند خود را به بررسی نپردازید و یک مدل از دستگاه های بخور را خریداری کنید.

یک مرطوب کننده خوب سطح تراکم داخلی راحت ایجاد می کند که می تواند پوست ترک خورده شما را تسکین دهد و به شما کمک کند راحت تر نفس بکشید – اما حتی بهترین آنها هنوز هم به نگهداری و توجه بیشتری از آنچه از چنین دستگاه به ظاهر ساده انتظار دارید نیاز دارند. ما مرطوب‌کننده مه خنک Honeywell HCM-350 Germ Free را توصیه می‌کنیم، زیرا نسبت به هر مرطوب‌کننده تبخیری دیگری که آزمایش کرده‌ایم، بی‌صدا، بادوام‌تر و تمیزتر است، با مخزن 1 گالنی که در تمام طول روز دوام می‌آورد.

ما همچنین توصیه هایی برای مرطوب کننده های اولتراسونیک داریم که از دیافراگم ارتعاشی برای پرتاب قطرات میکروسکوپی آب مایع به هوا استفاده می کنند. به طور کلی، ما مرطوب‌کننده‌های تبخیری را ترجیح می‌دهیم، زیرا آنها را کمتر کثیف می‌دانیم و کمتر احتمال دارد که یک فضا را بیش از حد مرطوب کنند. با این حال، باید فیلتر فتیله ای را به صورت نیمه منظم تعویض کنید، و فن ها ممکن است برای افرادی که حیوانات خانگی دارند یا خانه هایی با گرد و خاک دارند، بهترین گزینه نباشند. بهترین مورد برای شما هر کدام است که واقعاً مایل به مقابله و حفظ آن هستید.

دستگاه بخار گرم چگونه کار میکند ؟

مرطوب کننده های مه گرم با گرم کردن آب تا زمانی که به بخار تبدیل شود کار می کنند. و این بدان معناست که این مدل‌ها پتانسیل ایجاد سوختگی را دارند – از آب داغ و بخار و از عنصر گرمایش. به دلیل این خطر، کلینیک مایو و آکادمی اطفال آمریکا استفاده از آنها را در خانه های دارای کودکان توصیه نمی کنند.

مرطوب کننده های مه گرم در مرطوب کردن هوا بهتر یا بدتر از دستگاه های تبخیری یا اولتراسونیک نیستند. اما آنها انرژی بسیار بیشتری مصرف می کنند. مرطوب‌کننده‌های مه گرم کمی اتاق را گرم می‌کنند، به این معنی که شاید بتوانید ترموستات را کمی کم کنید. سایر انواع مرطوب کننده هوای اتاق را خنک می کنند که باید دوباره آن را گرم کنید (از طریق کوره یا سیستم گرمایش دیگر).

اما آیا رطوبت سازهای مه گرم واقعا هزینه انرژی خود را با کاهش قبض گرمایش جبران می کنند؟ جان هولکک در سال 2015 یک محاسبه انجام داد و پاسخ منفی بود. فرض کنید رطوبت ساز به مدت سه سال (هر سال برای شش ماه) استفاده می شود و در هر روز 4 لیتر آب مصرف می کند. فرض کنید خانه با گاز طبیعی گرم می شود. برای هزینه های انرژی، جان از نرخ های محلی کالیفرنیا 18 ¢ در هر کیلووات ساعت برای برق و 1.20 دلار به ازای هر ترم برای گاز استفاده کرد. راندمان رطوبت ساز برقی (محدوده 65 تا 80 درصد) و کوره گازی (محدوده 78 تا 97 درصد) 80 درصد تعیین شد.

با محاسبه انرژی مورد نیاز برای گرم کردن آب از دمای اتاق تا نزدیک به جوش (334 ژول)، و اضافه کردن انرژی اضافی مورد نیاز برای تبخیر آن (2260 ژول)، کل انرژی (2594 ژول) مورد نیاز برای هر گرم آب را می‌دانیم. با استفاده از این مفروضات، اگر آن آب را با مرطوب‌کننده گرم کنید، 355 دلار برای برق هزینه می‌کنید، در مقابل فقط 81 دلار گاز طبیعی، برای تامین همان مقدار گرما به هوای خود. هوای مرطوب در زمستان می تواند احساس بدی داشته باشد، و ما جذابیت مرطوب کننده های مه گرم را درک می کنیم، اما تولید گرما از این طریق کار خوبی نیست.

دستگاه بخار سرد چگونه کار میکند ؟

خنک کننده های مه گرم با گرم کردن آب تا زمانی که به بخار تبدیل شود کار می کنند. و این معناست که این مدل‌ها پتانسیل ایجاد سوختگی را دارند – از آب داغ و بخار و از عنصر گرمایش. به دلیل این خطر، کلینیک مایو و آکادمی اطفال آمریکا از آنها را در خانه های دارای کودکان توصیه نمی کنند.

دستگاه های تبخیری یا اولتراسونیک خنک کننده هوا بهتر یا بدتر. اما آنها انرژی بسیار بیشتری مصرف می کنند. گرم‌کننده‌های مه‌کم اتاق را گرم می‌کنند، به این معنی که شاید بتوان آن را کم کرد. سایر انواع هوای اتاق را خنک می کنند که دوباره آن را گرم کنید (از طریق کوره یا سیستم گرمایش دیگر).

اما سازهای خود مه گرم واقعا آیا انرژی را با کاهش قبض گرمایش جبران می کنند؟ جان هولک در سال 2015 یک محاسبه انجام داد و پاسخ منفی بود. فرض کنید ساز به مدت سه سال (هر سال برای شش ماه) استفاده می شود و در هر روز 4 لیتر آب مصرف می کند. فرض کنید خانه با گاز طبیعی گرم می شود. برای هزینه های انرژی، جان از نرخ های محلی کالیفرنیا 18 ¢ در هر کیلووات ساعت برای برق و 1.20 دلار به ازای هر ترم برای مصرف گاز کرد. راندمان ساز برقی (محدوده 65 تا 80 درصد) و کوره گازی (محدوده 78 تا 97 درصد) 80 درصد تعیین شده است.

با محاسبه انرژی مورد نیاز برای گرم کردن آب از محیط تا نزدیک به جوش (334 ژول)، و اضافه کردن انرژی اضافی برای تبخیر آن (2260 ژول)، کل انرژی (2594 ژول) برای هر گرم آب را می‌دانیم. . با استفاده از این مفروضات، اگر آن آب را با گرم‌کننده گرم کنید، 355 دلار برای هزینه برق می‌کنید، در مقابل فقط 81 دلار گاز طبیعی، برای تامین همان مقدار گرما به هوای خود. هوای خوب در زمستان می تواند احساس بدی داشته باشد، و ما جذابیت تولید کننده های مه گرم را می فهمم، اما گرما از این طریق کار خوبی نیست.

استفاده از یک قابلمه آب روی شوفاژ بجای دستگاه بخور

در تحقیق در مورد گزینه‌های مرطوب‌کننده‌ای که نیاز به زمان و توجه زیادی برای نگهداری ندارند، به یک پیشنهاد DIY رایج برای کسانی که با رادیاتور بخار زندگی می‌کنند برخورد کردیم: فقط یک گلدان آب روی آن قرار دهید. ایده این است که با کار کردن رادیاتور، آب گرم می شود و به آرامی دیگ بخار را بخار می کند و بدون نیاز به مراقبت و نگهداری از یک مرطوب کننده واقعی، رطوبت ایجاد می کند.

برای آزمایش این موضوع، یکی از نویسندگان ما – که معمولاً از روشن کردن رادیاتور مزاحم و دمدمی مزاحم در آپارتمان خود در بروکلین در زمستان می ترسد – این روش را برای چند هفته در فوریه و مارس 2021 امتحان کرد. با استفاده از همان دیتالاگرهای لاسکار، ما تغییرات رطوبت را در طول زمان ردیابی کرد و نوسانات را هم با عملکرد انتخاب بودجه ما و هم با گزینه جایگزین برای انجام هیچ کاری مقایسه کرد.

نتایج مختلط بود. دیگ از انجام هیچ کاری بهتر بود و وقتی روی رادیاتور بود رطوبت نسبی را حدود 5 درصد افزایش داد. اما این نرخ رطوبت به راحتی با انتخاب بودجه ما در پایین ترین تنظیم آن که رطوبت را دو رقمی افزایش داد، تحت الشعاع قرار گرفت. گلدان همچنین دارای جنبه منفی بود که فقط بر اساس هوس چرخه گرمایش رادیاتور کار می کرد (که در مورد تستر ما، واقعاً تا ساعت 9 یا 10 شب هر شب کار نمی کرد).

ما همچنین سعی کردیم چندین قابلمه را به رادیاتور اضافه کنیم و همچنین یک تابه پخت کم عمق را به امید اینکه سطح بزرگتر منجر به تبخیر آب بیشتری در هوا شود، اما تفاوتی در عملکرد مشاهده نکردیم.

اما اگر ناامید هستید و اتفاقاً در ساختمانی زندگی می‌کنید که هنوز از فناوری گرمایش قرن 1800 استفاده می‌کند، یک گلدان روی رادیاتور هوای شما را کمی کمتر از نسیم بیابانی خشک‌تر می‌کند. طبق گزارشات، شما می‌توانید نتایج مشابهی را با یک گلدان نیز به دست آورید، اگرچه کمدین جان هاجمن این را توصیه نمی‌کند. ما به قول او عمل می کنیم.

خطرات یک مرطوب کننده کثیف برای سلامتی و نحوه اجتناب از آنها

مراقبت از یک مرطوب کننده فقط به این معنی نیست که هوا را بوی تازه نگه دارید، یا حتی در مورد تمیزی کلی خانه. در مورد سلامتی هم هست اگر مرطوب‌کننده‌ها تمیز نشوند، می‌توانند به سرعت به محل پرورش گونه‌های متعددی از باکتری‌ها، آمیب‌ها و قارچ‌ها تبدیل شوند که باعث ایجاد آلرژی، تب‌های خفیف و در بدترین موارد، التهاب خطرناک ریه‌ها به نام پنومونیت حساسیتی می‌شوند. این به قدری اتفاق می افتد که حتی یک نام مستعار دارد: ریه مرطوب کننده. این حالت موذیانه است و مانند سرماخوردگی شدید قفسه سینه به صورت یواشکی ظاهر می شود. حتی برای چند نفر از کارکنان Wirecutter نیز اتفاق افتاده است، بنابراین می توانیم تأیید کنیم که خوشایند نیست.

صرف نظر از اینکه چه نوع مرطوب کننده ای دارید، باید به طور مرتب آن را تمیز کنید تا از رشد مواد بدبو در مخزن و سایر قسمت های دستگاه خود جلوگیری کنید. EPA پیشنهاد می کند مرطوب کننده های قابل حمل را هر سه روز تمیز و ضدعفونی کنید. هانیول، سازنده انتخاب برتر ما، هفته ای یک بار را توصیه می کند. یک درمان باکتریواستاتیک مانند Essick Air یا یک کارتریج تمیزکننده ضد میکروبی مانند Protec به شکل ماهی نیز می‌تواند به جلوگیری از رفتن چیزهای ناخوشایند کمک کند، اگرچه آنها همچنان باید همراه با تمیز کردن معمولی استفاده شوند.

به طور معمول، آب و گریس آرنج کار را انجام می دهند، اما ممکن است لازم باشد هر چند وقت یکبار برای از بین بردن رسوبات معدنی (آهک) از سرکه سفید مقطر استفاده کنید. برای حداکثر گندزدایی، پس از شستن مرطوب‌کننده، تمام سطوح پلاستیکی را با 1 قاشق چای‌خوری سفیدکننده مخلوط با 1 گالن آب یا محلول 3 درصد پراکسید هیدروژن برای ضدعفونی بشویید و سپس خشک کنید. پر کردن دستگاه مرطوب کننده با آب مقطر یا غیر معدنی به جای آب لوله کشی می تواند به کاهش میزان ذخایر معدنی باقی مانده کمک کند، اما همچنان باید آن را به هر صورت تمیز کنید.

از پاک کننده ها یا سفید کننده ها روی فتیله یک مرطوب کننده تبخیری استفاده نکنید، زیرا انجام این کار می تواند به مواد آسیب برساند و هر گونه درمان ضد میکروبی داخلی را به خطر بیندازد. در عوض، فتیله را به مدت 20 دقیقه در آب سرد خیس کنید و به آرامی آن را به جلو و عقب بچرخانید تا مواد معدنی (اغلب قهوه ای و لزج) که تجمع کرده اند آزاد شود. برای جلوگیری از رشد کپک روی فیلتر، فیلتر را بیرون بکشید و اجازه دهید زمانی که رطوبت‌ساز را بیش از یک روز خاموش می‌کنید، خشک شود، یا آن را داخل آن بگذارید و اجازه دهید فن بدون آب کار کند تا فیلتر خشک شود. (این کار با Honeywell HCM-350 حدود یک ساعت طول می کشد و به دستگاه آسیبی وارد نمی کند.) اما شما نمی توانید همان فیتیله را برای همیشه تمیز کنید. شما باید حداقل هر شش ماه یکبار آن را تعویض کنید – اگرچه سه ماه معمول است، و اگر آب خیلی سفت داشته باشید به همان اندازه هر ماه.

حتی اگر مرطوب‌کننده‌های اولتراسونیک فتیله‌ای ندارند، اما بسیاری از آنها دارای نوعی کارتریج ضدمعدنی یا درمان دیگری هستند که باید هر چند وقت یکبار تعویض کنید. (برترین انتخاب اولتراسونیک ما، Levoit LV600HH، از یک پد کوچک نمدی استفاده می کند.)

Venta LW25 با وجود اینکه یک مدل تبخیری است، برنامه تعمیر و نگهداری متفاوتی دارد. از آنجایی که آب را با یک افزودنی ضد میکروبی و ضد رسوب درمان می‌کنید، Venta فقط شستشوی ساده مخزن و چرخاندن فتیله را هر 10 تا 14 روز یک‌بار و همچنین تمیز کردن عمیق هر شش ماه با استفاده از پاک‌کننده Venta توصیه می‌کند. توجه: این افزودنی حاوی کاتیون های آمونیوم چهارتایی یا کوات ها است که دسته وسیعی از ضدعفونی کننده ها هستند که برای دهه ها به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته اند. مصرف کوات با افزایش بروز آسم مرتبط است. اما شرایطی که این خطر را افزایش می‌دهد – تماس با پوست، غلظت‌های بالا، وجود سایر عوامل تمیزکننده، و استنشاق کوات‌های آئروسل‌شده – بعید است در اینجا رخ دهد. به طور خاص، از آنجایی که کوات ها غیرفرار هستند و Venta LW25 یک مرطوب کننده تبخیری است، تبخیر یا آئروسل شدن بسیار کمی از افزودنی رخ می دهد.

قبلی
سبزی خرد کن با کیفیت عالی وقابلیت بالا
بعد
قنداق نوزاد با کیفیت مناسب وقیمت عالی

پست های مرتبط

نظرتان را بنویسید